torsdag 13. januar 2011

4.1.11

Sola var oppe og vi fikk en herlig dag på stranden, sola skinte og varmet som bare det. Det var herlig! Vi var på stranden til solen begynte å gå bort derfra, og flyttet oss til bassenget.
Etter hvert måtte jeg, Eline, Espen, Hanne, Heidi og Ivar reise. Vi skulle nemlig på tur med noen folk og familien Rygg(som vi måtte hente ved et annet hotell). Vi skulle til en Beduin leir, hvor vi skulle først ta en bil til et bestemt sted der vi skulle fortsette med kamelridning i 30 min.(Mamma og pappa skulle ikke siden de hadde vært så mange ganger før. Jeg hadde også det, men det er en stund siden nå.)Det er veldig skummelt å ri kamel(av gamle erfaringer). De reiser seg så rart. Først med forbena og så med bakbena. En må lene seg fremmover også bakover for å få en behagelig ”oppreisning”. De andre fikk litt vondt i baken(fint sagt) og på lårene av å ri, det var ikke så gode seter å sitte på. Vi gav kamelene våre navn og det ble en fin gjeng til slutt. Den ene ble kalt Rolf, så Ivar(men ble endret til Mohammed) også var det to kameler som ble kalt for Mina. Altså oppkalt etter meg. To av dem hadde allerede navn så de ble bare hetende det de het. Jeg husker/vet ikke hva det var. Det jeg vet var at det ikke var min kamel.
Da vi kom frem ble vi møtt med mange firhjulinger før vi parkerte oss. Det er nokså skummelt det også, men som den eksperten som jeg er, gikk det helt topp. Jeg var så flink atte. Lente meg bakover da kamelen la seg ned. Den gikk først med forbena, så med bakbena. Da det var gjort var det bare å komme seg inn i leiren. Der fikk vi en sitteplass alle skulle sitte på og så kom de med en kjempe god te og en svær vannflaske og, etter en stund, brus. Det var kos.
Doen var skikkelig ekkel. Vi kunne ikke dra ned etter oss og det var tomt for dopapir, men jeg fant litt jeg da. Så kjøpte vi noe av noen damer som satt på bakken og solgte noen smykker. To av dem var så koselige. Jeg fikk kjøpt 2 armbånd og 1 smykke for 20 L.E(egyptiske pund. 1 L. E = 1 NOK) det ble etter hvert noe underholdning og mat. Maten var skikkelig deilig og jeg spiste meg good og mett.
Da var tiden plutselig for å komme seg hjem. Vi tok en minibuss og slapp familien Rygg av og kjørte hjem til vårt hotell. Vi gikk til matsalen og spiste litt dessert. Namnam! Vi gikk så til rommet til Sandnes barna og spilte litt. Meg, Hanne og Eline. Det er så koselig å spille!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar