mandag 10. januar 2011

2.1.11(Første dagen i Egypt)

Våknet kl 8. Egentlig hadde vi avtalt at vi skulle våkne tidlig for at vi skulle spise kl 8 for å komme tidlig til stranden. Vi måtte jo få god plass. Vi kledde oss fort og spiste litt før vi gikk ned til stranden. Og som jeg og kanskje flere ville vert, så var jeg veldig skeptisk til å bade med tanke på at jeg har ”haifobi”, som jeg liker å kalle det. Vi kunne gå på en ”brygge” utover i vannet, siden det var korallrev langt uti vannet.
Stranda som hører til hotellet er der hu dama(som dere sikkert har lest om på nettet)ble angrepet og drept av en hai. Så da var jeg veldig skeptisk til å bade. Jeg har et kamera som tåler vann, så vi prøvde å ta noen bilder uten at jeg klarte å se hva jeg tok bilde av.
Jeg gikk opp og ”solte” meg litt etter en stund mens noen andre var uti og snorklet. Senere ble jeg, skeptisk som jeg var, med og snorklet litt jeg også sammen med Eline og Hanne. Jeg ba dem hele tiden om å se om det var en hai i nærheten slik at jeg slapp å bekymre meg hele tiden. Hadde fått så panikk hadde jeg sett en rett ved siden av meg!!
Vi fikk mange bra bilder av fisker, også tok vi noen fine bilder av hverandre. Det var koselig. Og fremdeles ble det myye ’’Nei, ingen hai her’’ fra Eline og Hanne. Og bra var det!
Senere var sola nesten borte fra stranda og vi dro til bassenget der sola fremdeles var oppe. Der badet vi og tok flere bilder. Batteriet gikk uheldigvis tomt og vi måtte nøye oss med å bade uten undervannsbilder. Det overlevde vi veldig greit. Vi hadde bestilt massasje time, så for å få tiden til å gå fortere spilte jeg, Hanne og Eline ’Ligretto Dice’. Det var gøy.
Da tiden ENDELIG kom gikk vi til plassen vi hadde blitt bedt om å komme ventet noen av oss for å bli massert siden de bare tok noen inn av gangen. Trengte ikke å vente så lenge siden jeg skulle bli massert samtidig som moren min. det var herlig! Fikk ansiktsmaske også. Gøyalt det.
Etter det gikk vi til treningssenteret som var rett ovenfor. Det var tunge saker skal jeg si det. Jeg tok på skikkelig tungt da jeg skulle ta sykkel og sånn gå/løpe ting. Ikke tredemølle. Husker ikke hva det heter. Uansett, jeg ble varm.
Vi måtte vente en time med å dusje siden oljen som ble brukt til massasjen skulle trekke inn så jeg må si jeg ikke var så fornøyd med det siden jeg hadde trent en del. Vi dusjet etter to timer og gikk for å spise i buffeen. Der var det en intens mann som stirret på meg HELE tiden. Det var helt forferdelig, men følte jeg ikke kunne se stygt på ham heller. De er jo så snille.
Det ble en koselig kveld på rommet til Eline, Espen og Hanne etter maten. Kos, kos, kos!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar